BVS16 01 Saskia Gras.00 01 47 14.Still002

Saskia Gras

Saskia Gras Company Support

“Lukt het jou altijd om alle ballen in de lucht te houden?” Jonglerend met twee ballen in de lucht komt Saskia Gras het podium op. Saskia is een virtual assistent voor met name trainers en coaches. Zij helpt ondernemers door het opleidingsproces en het dagelijks management uit handen te nemen. Laat een trainer/coach enkele ballen vallen, dan springt Saskia in. De trainer/coach kan zich dan weer volledig richten op de werkzaamheden die hij/zij echt leuk vindt; waar hij/zij goed in is.

Saskia is flexibel inzetbaar en kan haar werkzaamheden op afstand uitvoeren. Maar hoe vinden klanten haar? Zij zoekt een coach die haar kan helpen zich online te profileren. Ivo Ouwerkerk en Esther Jonge Poerink van FennArt willen haar graag helpen. Ivo herkent de branche waarin Saskia actief is en zou zijn ervaring met haar kunnen delen. Met zijn specialisatie, profilering, zou hij een plan met haar kunnen bedenken. Esther sluit daarop aan met haar reclamebedrijf, zij heeft een gedegen kennis van online-profilering.

Na een korte twijfel is de keus gemaakt, Saskia gaat voor direct online aan de slag met Esther. 

Bekijk de pitch

BVS16 02 Janneke Krijger.00 01 12 07.Still002

Janneke Krijger

Leefstijl coach Meppel

Rustig, maar met vermoeide blik, kom Janneke achter de rollator het podium op. “Wil jij doorwerken tot je zeventigste?”, vraagt ze. “Of vraag je je liever af: hoe kan ik fit en vitaal doorwerken?” Met die vraag wil Janneke graag binnen bedrijven aan de gang. Zij kan mensen enthousiasmeren en coachen naar een gezonde leefstijl. Haar kennis en enthousiasme wil ze graag inzetten in een positief werkend bedrijf, zodat werknemers gemotiveerd worden om goed te bewegen en gezond te eten. Waardoor langer doorwerken met plezier kan gebeuren. Haar specifieke vraag is dan ook een zoekvraag naar een bedrijf.

Maar liefst drie coaches zien iets in de vraag van Janneke. Peter Millenaar van Agrifac is enthousiast. Zijn bedrijf is zo’n bedrijf met aandacht voor de mensen en een positieve werkinstelling.

Cindy van der Helm van ZZindi bekijkt het vanuit de positionering. Dat is haar kennis, de branche is nieuw voor haar, maar daardoor niet minder interessant.

Ton Rakké van MTH Steenwijk werd getriggerd door het actuele onderwerp. Hij is erg benieuwd naar haar aanpak en heeft een breed netwerk.

Janneke voelt dat Peter met zijn bedrijf past bij hetgeen zij zoekt en de keus is gemaakt.

Aan het eind van de avond wordt Janneke nog eens extra verrast. De coaches gunnen haar de motivatieprijs: deelname aan de starterscyclus “Succesvol ondernemen” van het Kennisnetwerk. 

Bekijk de pitch

BVS16 04 Audrey Reitsma.00 01 35 12.Still002

Audrey Reitsma

Atelier de Vrije Hand

Je ziet creativiteit! Met prachtige, zelf geverfde laarzen en jasje komt Audrey Reitsma het podium op. Zodra ze begint te praten vliegen de geitenwollen sokken door de lucht, want van dat type CreaBea is ze niet. Audrey heeft een zelfvoorzienend ontmoetingscentrum en een uitgebreide hobbywinkel (Scholestraat 40, Steenwijk). Zij helpt iedereen weer op weg met een creatieve oplossing. Zelf zegt ze: gooi er een kwartje in en de ideeën rollen eruit.

Bij dat kwartje zit ook haar probleem: hoe maakt ze daar euro’s van?

Theo Bouius van de Rabobank vindt het mooi dat iemand van zijn hobby haar werk heeft kunnen maken. Hij wil de uitdaging wel aangaan om haar te helpen dat rendabel te maken.

Ook Ton Rakké van MTH Steenwijk ziet er wel wat in. Je moet keuzes maken en structuur aanbrengen voor een rendabel bedrijf. Op hem valt de keus van Audrey.

Bekijk de pitch

BVS16 03 Germieke Verra.00 00 56 07.Still002

Germieke Verra

Pure Balance

Aan de voet van de wieg staat Germieke met een babypop. “Wil jij geen slapeloze nachten meer?” Als gezin sta je soms voor tal van uitdagingen, de balans raakt dan soms zoek. Op dat moment kun je Germieke inschakelen. Zij is in staat om op een liefdevolle manier, op afstand, de balans in je gezin terug te brengen. “Vind je het vaag? Ik zal een paar voorbeelden geven:

  • een kindje dat na elke nacht huilen, na een afstemming rustig doorslaapt;
  • een kindje dat nog geen tien minuten in een auto kon zitten zonder te huilen, na een afstemming een autorit van vijf uur met gemak uitzit;
  • een kindje dat telkens huilend onder de douche stond, na een afstemming zelf vraagt wanneer ze weer mag douchen.”

En dat geluk gunt Germieke heel veel ouders. Daarom is zij op zoek naar een coach die haar kan helpen het internet optimaal te benutten, zodat zij zoveel mogelijk mensen kan bereiken.

Martin van ’t Veen van Bijzonder druk voelt zich aangetrokken door het werk van Germieke. Zijn bedrijf staat voor communiceren, met het internet als grote krachtbron.

Voor Cindy van der Helm van ZZindi is het de core-business, communicatie verandert niet erg, maar de middelen wel. Ik kan jou daarbij helpen.

Germieke is een gevoelsmens en met dat gevoel is de keuze snel gemaakt, zij wil graag door Cindy gecoacht worden. 

Bekijk de pitch

BVS16 09 Remi Gaal.00 00 43 16.Still002

Remi Gaal

Schoonmaakbedrijf Rein Gaal

Met de zang van Andre Hazes, ‘Bloed, zweet en tranen’ komt Remi Gaal van Schoonmaakbedrijf Rein Gaal het podium op. “Met bloed, zweet en tranen is ons familiebedrijf opgebouwd.” Zelf staat hij sinds enkele jaren aan het roer en is dus nog een startende ondernemer. Hij heeft gewerkt aan de professionalisering achter de schermen.

Het bedrijf is nu toe aan de volgende stap: mee doen in de wereld van de aanbesteding. Hoe pakken we dat aan zonder onze eigen waarde te verliezen. Onze kracht is het klantencontact, de toegankelijkheid en een hoge kwaliteitsnorm. En, sluit hij af, we gaan voor schoon, werkt plan A niet, dan heeft het alfabet nog 25 letters.

Ton Rakké is onder de indruk van het verhaal, kent het bedrijf met haar strategische uitdaging. Hij biedt graag zijn persoonlijke hulp aan.

Peter Millenaar herkent de fase waar Remi in zit. Ook zijn bedrijf doorliep verschillende fases. Met die ervaring kan hij Remi zeker helpen. Hij heeft geen verstand van aanbesteden, maar kent vele wegen.

Remi heeft zijn keus al gemaakt, hij gaat in op het aanbod van Ton.

Bekijk de pitch

BVS 16 1 01

Debby Cornelissen

PMT Steenwijkerland

Op het podium komt een vrouw op die het zichtbaar zwaar heeft, Brigitte Kaandorp ondersteunt dit op de achtergrond. Debby Cornelissen zoekt een coach die haar bedrijf PMT Steenwijkerland (Psychomotorische therapie) helpt op de kaart te zetten. Haar slogan: leer gevoelens door te doen!

Debby helpt kinderen/jongeren met gedragsproblemen steviger in de schoenen te staan.

Maar ook volwassen kunnen bij haar terecht. In deze tijd van druk, druk, druk kan Debby helpen je rust terug te vinden.

Martin van ’t Veen van Bijzonder druk vindt herkenning in het verhaal van Debby. Hij wil haar graag helpen bekend te worden.

Bekijk de pitch

BVS16 05 Aafke Harkema.00 01 02 01.Still002

Aafke Harkema

Eigenaerdig

“I want to ride my bicycle” Met de bakfiets komt Aafke Harkema het podium op. Zij helpt mensen in een wereld te gaan staan die bij hen past. Ze heeft de fiets niet voor niets meegenomen. We hebben allemaal wel een moment in ons leven dat we teveel bagage met ons meedragen, in de verkeerde versnelling fietsen of het gevoel hebben dat we niet vooruit komen. De vraag is dan: Trek je op tijd aan de bel? Of ben je iemand die maar doorfietst? Fiets je nog wel in een wereld die bij jou past? Bij die vragen kan Aafke je verder helpen.

Voor zichzelf zoekt ze een coach die haar in het zadel helpt om haar niche/specialisatie te vinden.

Theo Bouius van de Rabobank voelt zich aangetrokken door het enthousiasme van Aafke en wil graag zijn kracht inzetten om haar te helpen.

Bekijk de pitch

BVS16 07 Jan Wiersma.00 00 42 20.Still002

Jan Wiersma

Jan Wiersma Professioneel Spreker

Jan Wiersma is een echte verhalenverteller. Veertig jaar werkte hij in het onderwijs. Leerlingen waren dol op zijn verhalen: Meester vertel nog eens… En ook nu vertelt hij maar door, over zijn carrière, zijn verhalen en de wens om leraren te leren verhalen te vertellen. En wat is het mooi om ouderen te laten genieten van verhalen. Negentig seconden zijn duidelijk te kort voor Jan. Zijn coachvraag is dan ook nog niet helemaal helder. Jan wil dit mooie ambacht graag via de moderne middelen van social media onder de aandacht brengen.

Dan draait Cindy van der Helm van ZZindi om: “Ik wilde de anderen ook een kans geven, maar ik kan jou heel goed helpen zichtbaar te worden via de social media.” 

Bekijk de pitch

BVS16 08 Simone Nieuwhuis.00 01 30 17.Still002

Simone Nieuwhuis

de Jutter Coaching

Simone Nieuwhuis helpt kinderen, ouders en professionals die werken met kinderen. Zij is breed in haar kunnen en zoekt dus hulp om zich te kunnen profileren. Op de achtergrond komt een beeld van de ruimtevaart tevoorschijn en daar vergelijkt Simone haar werk mee. Wat Neil Armstrong had met ruimtevaart, heeft zij met kinderen. Waar anderen stopten, ging hij door. In de ruimte moet je vertrouwen op je eigen kunnen, want je moet loslaten. Dat vertrouwen op eigen kunnen leert Simone kinderen.

Cindy van der Helm van ZZindi voelt zich aangetrokken door de verbeelding die kinderen hebben. Zij kan Simone met beelden, inhoud en vorm helpen het verschil te maken ten opzichte van de concurrent. 

De publieksprijs na afloop is voor de zeer verraste Simone. De prijs: een jaar lidmaatschap van de Business Club Steenwijkerland, een half jaar lidmaatschap van ZME-netwerk en een interview in de Steenwijker Courant.

Bekijk de pitch

BVS16 10 Joni Osinga.00 01 14 12.Still002

Joni Osinga

Copaki

Joni Osinga is de verrassing van de avond. Zij gaat spontaan in op het aanbod gebruik te maken van de wildcard. Sinds een jaar heeft ze haar bedrijf Copaki: coach paard, kind en gezin. Scholen komen bij haar voor weerbaarheids- en faalangsttrainingen.

Coachen met een paard is niet zweverig. Met een paard kom je direct to the point, het paard neemt het non verbale op, wat zij als coach kan door vertalen naar de klant. De laatste tijd komen er steeds meer zakelijke partners op haar pad, voor die bedrijven zou zij graag meer op de kaart willen komen. Drie coaches draaien voor haar. Ivo Ouwerkerk kent de doelgroep goed, hij zit vaak met managers rond de tafel. Hij kan haar zijn inzichten doorgeven.

Robert Stenvert, voorzitter ZME, heeft een sales achtergrond en een groot netwerk, waar hij haar mee kan helpen. Peter Millenaar zou graag een sparringpartner zijn: hoe praat je met grote bedrijven.

Joni zegt, ik zei nog als iemand draait die nog niet gedraaid heeft zal het zo moeten zijn. En dus valt haar keus op Robert.

Bekijk de pitch

BVS16 11 Max Ellen.00 03 56 19.Still002

Max Ellen

CSG Eekeringe - Clean Screen

Halverwege de pitchers is er aandacht voor de ondernemersklas van scholengemeenschap CSG Eekeringe. Docent Grietus Veenstra vertelt kort iets over de opzet en dan is leerling Max Ellen aan de beurt. Als een ervaren spreker vertelt hij op het podium over hun bedrijf Clean Screen, de aanpak en de geweldige winst die ze hebben gemaakt.

Hij weet met zijn verhaal de coaches en het publiek te raken. Hij blijkt een echte verkoper te zijn: “Als mensen je in de ogen kijken, dan zijn ze verkocht.”

Na afloop praat presentator Jannes Mulder nog even met Max over de toekomst. Volgend jaar wil hij leren en werken en zoekt daarvoor een werkplek van minimaal 20 uur. Spontaan staat Remco Piepers van IFM Ecom op om hem een sollicitatiegesprek aan te bieden. In de dagen erna zal er nog een aanbod komen. Prachtig voor deze jongen, die komt er wel!

Bekijk de pitch